El-Ayak Bakımı (Tırnak Batması, Nasır Tedavisi)

Uzmanlar insanoğlunu hayvandan ayıran ve karakterize eden önemli özelliklerden biri olarak iki ayak üzerinde durabilme yeteneğini göstermektedir. Ayak yere basarak vücudun tüm ağırlığını taşır. İnsan gövdesinde en ağır görev ayaklara düşer. Yetişmiş bir insanın vücudunda 206 kemik bulunur, bunların neredeyse dörtte biri, 62 tanesi ayak ve bacaklarımızdadır. Bu nedenle, ileride daha büyük sorunlar yaşamamak için, ayaklarımıza gereken hassasiyeti göstermemiz gerekir. Ancak göstereceğimiz bu hassasiyet, sadece kremleme, düzenli pedikür veya masaj uygulamalarını içermez. Sağlık açısından daha önemli tedbirler almak gerekir.

Ayak ile ilgili problemlerin, başka hastalıkların öncüsü ve habercisi olabileceği unutulmamalıdır. Diyabet, kan dolaşım bozukluğu, artrit (ağrılı eklem hastalıkları) gibi hastalıklar, dolaylı veya direkt olarak ayakla bağlantılı olabilirler. Ayakla ilgili problemlerin tedavisi mutlaka, dalın uzmanları podiatristler tarafından yapılmalıdır.

Dermatoloji bilim dalı, ayak sağlığında önemli bir pozisyonda bulunmaktadır ve ayak sağlığı ile ilgili çeşitli tedaviler uygulanabilmektedir. Acıbadem Eskişehir Hastanesi “Ayak Sağlığı Merkezi’nde uygulanan tedaviler ise :
- Diyabetik ayak bakımı
- Batık tırnak bakımı
- Kalınlaşmış tırnak bakımı
- Deforme tırnak bakımı
- Mantarlı tırnak bakımı
- Jel sistemi , Protez tırnak takılması
- Nasır bakımı
- Ayak tabanında tedaviye dirençili siğillerin tedavisi
- Deri deformasyon, sertleşme ve kalınlaşma bakımları
- Çatlak topuk bakımları
- Destek malzemelerinin uygulanması [tabanlık,silikon v.s]
Diyabetik ayak bakımı: Diyabetik ayakların bakımında bazı farklılıklar bulunmaktadır. Diyabetik hastaların ayaklarında ortaya çıkan ufak problemler bile, ihmal edildikleri takdirde ciddi ikincil komplikasyonlara yol açabilmektedir. Diyabetik ayaklarda dolaşım bozukluğu ve his kaybı bulunabilmektedir. Ciltte incelme, soğukluk ve solukluk gelişmekte, hastalar sıcak, soğuk, dokunma ve ağrı hislerini duyamamaktadırlar. Bu nedenle diyabetlilerin ayaklarına kesici makas pens ve sivri uçlu aletler kullanılmadan cihaz ile bakım yapılmakta ve cildi besleyen özel ayak ürünleri önerilmektedir.Aksi takdirde hastalar oluşun tırnak batması ve nasırlarda ağrı hisstmedikleri için önemli problemlere yol açabilmektedir. Diyabet yani şeker hastalarının ayak bakımı merkezini ziyaret etmeleri aylık bakımlarını yaptırmaları önemli sorunların gelişmesini önler

Batık tırnak bakımı: podofix, combiped gibi 3TO adı verilen tel sistemi ile batık tırnağın cerrahi olarak çekilmesine gerek kalmamakta ve tekrar batması engellenmektedir.
Kalınlaşmış [grifotik] veya mantarlı tırnak bakımı: Kalınlaşmış tırnaklar ağrısız, acısız ve kanamasız şekilde inceltilmektedir. Gerekiyorsa dermatolog tarafından medikal tedavide eklenebilir.
Deforme tırnak bakımları:Deformasyona uğramış, darbe sonucu ya da farklı nedenlerle şekli bozulmuş tırnaklar tekrar şekillendirilmekte ve deformasyonlar düzeltilmektedir.
Jel sistemi uygulaması: Kalınlaşmış, deforme ve batık tırnaklarda, tırnak yatağının düzeltilmesi amacıyla uygulanmaktadır. Jel sistemi ile mantarlı tırnaklarda tedavi süreci kısaltılmaktadır. Ayrıca tırnakta kalınlaşmadan veya mantardan dolayı oluşan rahatsız edici kötü görüntü protez tırnak takılarak ortadan kaldırılmaktadır.Nasır bakımı:Merkezimizde nasır tabakaları cihaz ile acı vermeden temizlenirken, baskının (basıncın) oluştuğu bölge korunmaya alınarak tekrar nasır oluşumu engellenmektedir.
Ayak tabanı siğili (plantar verrü) ; medikal tedavinin yanı sıra özel cihazlar yardımıyla siğil temizlenerek iyileşmeye katkı sağlanır. Siğil, mantar infeksiyonu gibi bulaşıcı bir hastalık olduğu için , ortamın ve cihazların sterilizasyonu son derece önemlidir. Hastane ortamında ,steril bir şekilde uygulanması gerekmektedir.
Deri deformasyon, sertleşme ve kalınlaşma bakımları: Özellikle ayak tabanında, uygunsuz basınç dağılımı, bası ve sürtünme nedeniyle oluşan sertleşme ve kalınlaşmalar, ağrısız acısız şekilde cihaz yardımı ile inceltilebilmektedir. Tekrar oluşmasını engellemek için bası giderici destek malzemesi uygulanmaktadır. Ciltteki ölü tabakalar temizlenerek uygun ürünlerle bakım yapılmaktadır. Düzenli bakım ile cilt canlı, pürüzsüz ve ince hale getirilebilmektedir.
Çatlak topuk bakımları: Derideki çatlaklar mikroorganizmalar için giriş kapısı teşkil etmekte, ağrılı olabilmekte ve çorap kullanımını zorlaştırabilmektedir. Düzenli olarak derinin inceltilmesi ve yağlı kremlerle uygun bakım yapılması ile topuk çatlakları giderilebilmektedir.

Ayrıca hastanemizde el bakımı da yapılmaktadır. Kutikula denilen deri ile tırnak arasında beslenmeyi sağlayan deri kesilmeden özel cihaz yardımıyla inceltilerek el bakımı yapılmaktadır.