Dış ortamla sürekli temas halinde olan deri iklimsel, fiziksel veya alerjenler gibi farklı nedenlerle birçok hastalıkla karşı karşıya kalabilir. En yaygın sağlık sorunlarından biri olan deri hastalıkları, oluşum nedenlerine göre farklı tanı ve tedavi süreçleri gerektirir.

Kliniğimizde çeşitli deri hastalıkları teşhis ve tedavileri gerçekleştirilmektedir.

Sedef

Sedef hastalığında belirtilere bağlı olarak hastalığın kontrol altına alınması mümkündür. Hastalığın şiddetine göre ilaç ya da deri kremleri ile tedavi uygulanır. Kronik bir hastalık olan sedef hastalığının ağır olduğu vakalarda ilaçlarla desteklenen fototerapi yöntemi uygulanır.

Egzama

Pek çok farklı nedenle oluşabilen egzama vakalarında uzman hekim değerlendirmesi sonucu cilt sağlığının korunması ve kaşıntının engellenmesine yönelik tedavi planlamaları yapılır. Doğru tedavi ile iltihap ve enfeksiyon oluşumu engellenerek, hastalık kontrol altına alınabilir.

Vitiligo

Vitiligo, deride pigment kaybı sonucu açık renkli alanların oluştuğu bir deri hastalığıdır. Tedavide derinin eski rengine kavuşmasını sağlayan yöntemlerden yararlanılır.

Sivilce

Sivilce tedavi edilebilen bir cilt problemidir. Sivilcenin yapısına ve aşamasına göre kişiye özel tedavi yöntemleri uygulanır. Tedavi için kullanılan yöntem vakanın şiddetine, yayılma alanına ve yaşa bağlı olarak değişkenlik gösterir.

Kaşıntı

Tıp dilinde pruritus olarak adlandırılan kaşıntı, birçok farklı nedenden kaynaklanabilir. Uzman bir hekime muayene olmak ve ek tetkikler yaptırmak, kaşıntının sebebinin anlaşılması ve doğru tedavinin uygulanması için önemlidir.

Ürtiker

Halk arasında kurdeşen olarak da bilinen ürtiker, besin tüketimi, böcek sokmaları, enfeksiyon veya kronik rahatsızlıklar gibi birçok farklı durum sebebiyle görülebilmektedir. Tedavisinde hastalığı tetikleyen alerjenin saptanması önemlidir.

Deri alerjileri

Bağışıklık sisteminin alerjene tepki vermesi sonucu görülen deri alerjileri, besinler, polenler, ilaçlar, böcek ısırıkları, kimyasallar, metaller veya enfeksiyonlar gibi farklı nedenlerle oluşabilir. Kaşıntı, kızarıklık, kabarma veya şişlik gibi bulgularla kendini gösterir.

Mantar

Mantar, görülen bölge ve duruma bağlı olarak kişiye özel yöntemler ile tedavi edilir. Kremler, losyonlar veya ağızdan alınan mantar ilaçlar ile tedavi edilebilir.

Uçuk

Dermatoloji hekiminin uyguladığı fiziki muayene sonucunda, virüs enfeksiyonuna karşı kullanılan ilaçlar, enfeksiyonun kontrol altına alınmasını sağlar. Hastalığın seyrine göre ilaç ve kremlerle hastalık kontrol altına alınabilir.

Siğil

Siğil tedavisinin farklı birçok yöntemi bulunmaktadır. Uzman hekim hastalığın durumuna göre salisilik asitli ilaçlar önerebilir veya halk arasında siğil yakma operasyonu olarak bilinen kriyoterapi veya lazer yöntemleri ile tedavi edilebilir.

Behçet Hastalığı

Ağız veya genital bölgede tekrarlayan yaralar ile kendini gösteren Behçet hastalığı, kronik bir damar reaksiyonudur. Uzman hekim tarafından düzenli takip edilmesi son derece önemlidir.

Saç Hastalıkları Teşhis ve Tedavisi

Saç ve saçlı deri hastalıkları, çoğu durumda bir bütün olarak değerlendirilir. Deride yağlanma, kuruluk, kepeklenme, kabuklanma veya şiddetli kaşıntı gibi durumlar saçların sağlığını kaybetmesine neden olabilir.

Saç dökülmesi

Yetişkin bir bireyde ortalama 100.000 - 150.000 saç kılı bulunur. Günlük yaklaşık 100 tel saç kaybı normal kabul edilir. Saç dökülmesi tedavisinde dökülme tipi ve şiddeti belirlenerek, altta yatan nedenler araştırılır. Teşhis sonucu kişiye özel bir tedavi planlanır.

Saçkıran

Tıbbi adıyla alopesi areata saç, kaş, kirpik, sakal gibi tüylerinin bölgesel olarak aniden dökülmesi ile karakterize bir hastalıktır. Hafif derecede saçkıran vakalarında saçlar kendi kendine tekrar çıkabilmektedir.

Tırnak Hastalıkları Teşhis ve Tedavisi

Tırnaklarda görülen rahatsızlıklar, tıpkı saçlarda olduğu gibi farklı sağlık problemlerine bağlı olabilir. Tırnaklarda gözlenen renk değişimleri, kalınlaşma, zayıflık, çöküklük veya çizgilenme gibi durumlar, bir takım organ hastalıklarının belirtisi olabilmektedir.

Tırnak mantarı

En sık görülen tırnak hastalıklarından biri mantardır. Daha çok nemli ve sıcak ortamlarda görülür. Ayakların uzun sürelerle kapalı kalması ve ayak terlemesi mantar riskini artırabilir. Ağızdan alınan veya tırnağa uygulanan antifungal ilaçlar ile tedavi edilebilir.

Tırnak Batması

Tırnak köşe veya kenarının tırnağı çevreleyen yumuşak ete battığı tırnak batması, yaygın bir problemdir. Genellikle ayak baş parmağında görülür. Ağrı, kızarıklık, şişme gibi şikayetlere neden olur. Ağızdan antibiyotik tedavisi ile iyileşmesi mümkün olmayan vakalarda tırnağın bir kısmını kesmek ya da tamamını çıkarmak gerekebilir.